#1 24-04-2008 15:31:29

Esquerrà
Expulsat

AVL, no accepta el terme "català" per la llengua al PV

L'AVL ha aprovat la denominació de la llengua al Diccionari Normatiu i quedarà de la següent manera:

"Valencià és la llengua romànica que es parla en la Comunitat Valenciana i El Carxe, que rep el nom de català en els altres llocs a on es parla".

Amb això està dient que la denominació de la llengua al PV és només valencià i que la denominació de català està només circunscrita als altres llocs on es parla. Això és un disbarat. Ni tansols esmenta que català és la única denominació emprada per la Romanística internacional.

---------------------------------------------

Senyors secessionistes del PP i del PSOE de l'AVL:

VALENCIÀ: VARIETAT DE LA LLENGUA CATALANA PARLADA AL PAÍS VALENCIÀ.

Última edició per Esquerrà (24-04-2008 15:33:14)

Desconnectat

 

#2 24-04-2008 15:54:57

rgpv
Membre

Re: AVL, no accepta el terme "català" per la llengua al PV

el valencià no és una varietat del catala, sino que és català.

em pareix bé el que diu l'avl, està reconeguent que s'anomena valencià a la comunitat, i a les altres zones s'anomena català.
ja està acceptant la unitat de la llengua

Desconnectat

 

#3 24-04-2008 16:32:26

Re: AVL, no accepta el terme "català" per la llengua al PV

el valencià no és una varietat del catala, sino que és català.

em pareix bé el que diu l'avl, està reconeguent que s'anomena valencià a la comunitat, i a les altres zones s'anomena català.
ja està acceptant la unitat de la llengua

Aplaudisc lo que has dit big_smile


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#4 24-04-2008 18:09:08

Curial
Membre

Re: AVL, no accepta el terme "català" per la llengua al PV

Jo també estic d'acord amb rgpv.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#5 24-04-2008 18:33:11

Esquerrà
Expulsat

Re: AVL, no accepta el terme "català" per la llengua al PV

Clar que el valencià és català, els barcelonins també parlen en una varietat del català, l'oriental i dins l'oriental parlen el dialecte central. Tots parlem en dialectes, la llengua estàndard només és escrita. Tots al parlar en un dialecte dins d'una varietat estem parlant en català. Però no entendré que es diga que un mallorquí parla en valencià parlant en mallorqui a no ser que la llengua acadèmicament passe a anomenar-se tant valenciana com catalana cosa que a dia de hui no ha sigut acceptat. Quan les universitats accepten una doble denominació acadèmica llavors ho acceptaré. També ho acceptaré si ho pacten l'AVL i l'IEC i siga acceptat per la Generalitat valenciana, la Generalitat de Catalunya, el Govern d'Andorra, el Govern balear, etc... Mentres tant per mi valencià només serà el nom d'un dialecte i el nom oficial de la llengua al PV políticament.

Última edició per Esquerrà (24-04-2008 18:34:09)

Desconnectat

 

#6 25-04-2008 09:22:15

Curial
Membre

Re: AVL, no accepta el terme "català" per la llengua al PV

Què collons importa això? Res, ja t'ho dic jo.

El que importa és tindre clara la unitat de la llengua, jo sempre li diré valencià. Si isc fora i la gent enten més el terme "catalan" (en anglés), pues ho diré, i punt. No em lleva la son. Però tampoc vull vore fantasmes on no n'hi ha, respectar el nom històric i tradicional de la nostra llengua al PV no és ser blaver o secessionista lingüístic.

Tinc un amic del Principat que em diu sempre que la qüestió de noms li la bufa, que ell parla del principat com "el País Valencià del Nord" només per a tocar els nasos als puristes i que ho fa també perquè sap que si ens tanquem en banda en qüestions tan relatives com eixes mai arribarem a la majoria del poble valencià.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#7 25-04-2008 16:16:49

Esquerrà
Expulsat

Re: AVL, no accepta el terme "català" per la llengua al PV

A veure Curial, tot això servirà perquè el Govern valencià siga rebutjant la denominació de català i la unitat de la llengua. El dictàmen diu que a d'altres llocs es diu català, però no diu que ells hi estan d'acord i això serà utilitzat pel PP per negar la unitat lingüística. Per això no han volgut aprovar un dictamen com:

El valencià és la llengua romànica parlada a la Comunitat Valenciana i el Carxe. La denominació acadèmica és la de català, que és la que fan servir oficialment Catalunya, Andorra i Illes Balears,

A qué no?. Ells volen a tota costa esborrar la denominació de català al País valencià per així en un futur carregar-se la unitat lingüística.

TOTES LES UNIVERSITATS VALENCIANES I L'IEC ESTAN EN CONTRA DE AQUEST DICTAMEN DE LA FOLLA ACADÈMIA VALENCIANA DE LA LLENGUA.

Última edició per Esquerrà (25-04-2008 16:31:22)

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.