No esteu identificat. #1 01-12-2007 22:16:33
Què és per a tu ser valencià?En un altre fil, un usuari planteja aquesta interessant pregunta. Desconnectat #2 01-12-2007 23:32:37
Re: Què és per a tu ser valencià?Per a mi ser valencià és l'abreviació de dir que comparteixes nació, llengua i cultura amb la resta de persones que es també són valencianes, hagen nascut i residisquen o no al País Valencià ("formerly known as Regne de València"). Desconnectat #3 02-12-2007 03:32:36
Re: Què és per a tu ser valencià?Per mi, ser valencià es simplement sentir-te valencià per damunt de qualsevol altre sentiment "La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també." Desconnectat #4 02-12-2007 11:48:08
Re: Què és per a tu ser valencià?Ser valencià és sentir-se valencià i apreciar els seus trets (llengua, història, cultura, etc) sense cap mena de regionalisme espanyol "La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931 Desconnectat #5 02-12-2007 16:21:57
Re: Què és per a tu ser valencià?
Ni de cap altre. "La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també." Desconnectat #6 02-12-2007 16:42:37
Re: Què és per a tu ser valencià?Ser valencià, per mi es referir-te al teu lloc d'origen, sense estar per damunt de ningú ni de res. Estic fart d'haver de demanar perdo per existir!! (Joan Fuster) Desconnectat #7 03-12-2007 00:32:02
Re: Què és per a tu ser valencià?Primer de tot, per a mi no crec que ser valencià siga millor que ser castellà o portugués, colombià o xinés... Desconnectat #8 03-12-2007 12:19:47
Re: Què és per a tu ser valencià?
Ahí estem. Això és a lo que em referia en la discussió amb LlenguaCatalana. El nom tradicional de la CA de Catalunya es Principat de Catalunya, no Catalunya a seques.
"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també." Desconnectat #9 03-12-2007 16:10:08
Re: Què és per a tu ser valencià?Per mi ser valencià és el mateix que per altres és ser vallesà. Ser valencià o ser eivissenc és ser català. I jo tampoc em sent identificat amb el garrofó, les clòtxines, la barraca, l'ofrena a la Geperudeta, etc.... Última edició per Llenguacatalana (03-12-2007 16:10:50) Desconnectat #10 03-12-2007 21:18:32
Re: Què és per a tu ser valencià?Ser valencià, es aixó, ser-ho, i pretendre ser-ho, no destruïrlo i d´alguna manera defensarlo, ESTIMARLO -ÀLEX13- Rita bollera , que ja som de 1ª!!! Campsnal9= xotos PVSÍ Desconnectat #11 03-12-2007 23:10:36
Re: Què és per a tu ser valencià?Ésser valencià no és qui parla valencià, qui defén una cultura o una història,... hi ha molta gent que és valenciana i no parla valencià. Tal vegada la pregunta que haurien de fer és: Què feu vosaltres per a defendre la uniò i el futur del poble valencià? ahí entrarien diverses respostes: parlar sempre valencià, defendre la cultura i difondre-la, tindre present la nostra història i fer-ne partícips als altres d'aquesta,.... Ésser valencià, com ja han dit alguns, és simplement ser-ho. Sentir-se orgullós de dir: sí, sóc valencià de tal poble, de tal altre i si ja et pregunten coses respecte a la llengua, la història, la cultura, qüestions polítiques, el que siga, doncs els respons amb naturalitat el que penses i si allò que li dius l'empreny que es fota. Però no crec que s'haja de dir que valencià és només el que parla valencià. Encara que a mi particularment em fot i molt quan vaig a qualsevol lloc i oïsc a gent que parla castella sent valecnians, no ho entenc, però...? Desconnectat #12 03-12-2007 23:16:42
Re: Què és per a tu ser valencià?Per mi qui se sent valencià i no parla català és perquè se sent valencià de província espanyola i per tant espanyol de la Castella ampliada. Desconnectat #13 04-12-2007 01:41:23
Re: Què és per a tu ser valencià?Sixte no t'entenc, dius que per ser valencià no cal parlar valencià, però, en canvi, sí animes al personal a parlar-lo per demostrar la seua "valencianitat". Et contradius. Desconnectat #14 04-12-2007 09:23:44
Re: Què és per a tu ser valencià?No és requisit ser valencianoparlant per a sentir-se valencià, n'hi ha gent de comarques castellanoparlants que son valencians. _____________________________________________________________ Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn Desconnectat #15 04-12-2007 14:25:24
Re: Què és per a tu ser valencià?Per a tio cuc. A veure vaig a posar-te uns exemples per a que entengues el que jo volia dir o referir-me. Per exemple, mon pare ve naixer a un poble minúscul d'Albacete i vingué a un poble de la Ribera a viure quan tan sols tenia 2 anys, de moment ell no és valencià perquè ha nascut fora del País Valencià, però mon pare parla només valencià i quan li pregunten, què d'a on és? ell respon que valencià però si li pregunten que d'a on és i el que li ho pregunta és valencià, mon pare diu que és valencià però que nasqué fora, a un poblet d'Albacete. Aleshores mon pare no és valencià perquè segons han dit alguns del fòrum "valencià només és aquell que naix al País Valencià". Altre exemple ma mare és nascuda a un poblet també minúscul d'Andalucia, però viu al mateix poble que jo durant 40 anys, no parla valencià però l'entén i quan jo mon pare o el meu germa li parlem en valencià ella mai ens diu que canviem de llengua vol dir que la respecta com la nostra llengua materna,a banda quan li pregunten que d'a on és fa el mateix que mon pare. Ara bé, segons alguns del fòrum qui es mereix ésser més valencià els "pijos", insuportables i intolerables que viuen a la capital i que a mi m'avergonyisen? o mon pare que NO nasqué al País Valencià però que el defensa almenys parlant la llengua que ens identifica a més que és l'única que sap i ma mare que el comprén i no es demana que canviem? Respont-me Desconnectat #16 04-12-2007 14:46:34
Re: Què és per a tu ser valencià?L'autonomia valenciana no correspon amb els territoris de l'antic Regne de València. Requena i Utiel sempre han segut castellanes i sempre ho seran i el mateix passa amb Villena. A Villena no és que hi haja antivalencianisme, és que hi ha un arrelat profund odi cap a tot allò que ve de València i la sensació de frontera amb territoris catalanoparlants és permanent. En canvi Cabdet (Caudete en castellà) que està dins de la província d'Albacete pertanyia al Regne de València i, encara ara, conserva tradicions típicament valencianes, i influències del valencià en la parla popular. La població havia estat vinculada sempre als Ducs de Gandia (els Borja). Però, malauradament, després de la Guerra de Successió, Felip V va declarar Cabdet com a rebel, basant-se en acusacions del Marquesat de Villena, i va passar a formar part del municipi villener. I, això és curiós, contradiccions de la vida, per tal de no estar inclosos al municipi castellà, l'any 1861 van demanar l'adscripció a la província d'Alacant. Paradoxalment ara ells són castellanomanxecs i els de Villena són "valencians". Desconnectat #17 04-12-2007 14:48:43
Re: Què és per a tu ser valencià?Sixte estic completament d'acord amb tu... ara me'n vaig a dinar ;-) Desconnectat #18 04-12-2007 15:38:32
Re: Què és per a tu ser valencià?Per a tots els del fòrum, demane disculpes per si cap dels meus escrits ofenen a algun membre. Respecte tots els membres del fòrum i sobretot us respecte perquè considere que ens uneix la base que tots reconeixem la unitat de la llengua, i tots estem en contra de postures violentes, atidemocràtiques i autoritàries. Desconnectat #19 04-12-2007 18:14:07
Re: Què és per a tu ser valencià?Per a mi ser valencià és,simplement la persona que estima la seua terra la seua gent i la seua llengua BLAVERS A FER LA MÀ!!!!! Desconnectat #20 04-12-2007 18:25:47
Re: Què és per a tu ser valencià?Tio_cuc, jo tampoc entenc el valencianisme en castellà. El castellà no és la llengua del País valencià, i si fem nacionalisme en castellà estem fent castellanisme i nacionalisme espanyol. Per això Esquerra va criticar el "hazte oír" del Bloc quan el Bloc era taronja amb Pere Mayor. Un "hazte oír" que molts castellanoparlants no ho entenien, quan el "fes-te sentir" pot entendreu qualsevol. Desconnectat |