#1 28-09-2007 10:08:47

Curial
Membre

Tracte favorable per ser valencià

¿Alguna vegada vos ha passat que estant en un lloc dels Països Catalans fora del País Valencià vos han tractat amb més amabilitat o simpatia per ser valencians?

Jo em recorde d'estar estudiant en Barcelona un any i els professors em tractaven tots amb molta simpatia quan els demanava algo (igual algun cap de setmana havia de baixar a València i demanava si podia eixir un poc abans o si podien ajudar-me en alguna gestió per a qüestions acadèmiques), i a més notava que a la majoria de catalanoparlants, quan els parlava amb el meu accent, se'ls quedava una cara de sorpresa i com que els agradava prou sentir-ho.

Pense que potser eixa gent es sent agermanada a nosaltres perquè tenen certa constància de lo fotudes que han estat les coses pel País Valencià i del tema dels blavers i fatxes, amb lo qual et tenen com un poc de respecte perquè encara que visques al País Valencià no t'avergonyeixes de ser valencianoparlant i estigues a favor de la cultura dels PPCC.

També pense que a causa de la brutal campanya mediàtica duta a terme pels mitjans espanyolistes de setge contra Catalunya, el fet de vore que n'hi ha gent de fora de Catalunya que els parla en la seua llengua i no els prejutja, els agrada.

A banda també crec que l'accent valencià els ha de sonar un poquet més "exòtic", acostumats a estar tot el dia a sentir el seu accent, els pareix molt curiós. I crec que ens tenen un poc com amb la imatge de molt festers i escandalosos (en certa mesura això és cert, clar). Jo crec que eixes dues coses expliquen per què sembla que a les catalanes els agradem prou els valencianets... jejejeje...


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#2 28-09-2007 10:32:28

Re: Tracte favorable per ser valencià

Als meus pares a Girona, en un restaaurant i van sentir que no hi havien taules (els ho dien a uns castellanoparlants) i ma mare ja tirava cap a fora però mon pare ho va preguntar, i li van dir que els quedava una tongue


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#3 28-09-2007 14:38:55

ka
Membre

Re: Tracte favorable per ser valencià

Jaja... Gandia, m'ha passat el mateix a Tarragona....tongue


Si no trobes el teu camí, fes-te'l!

Desconnectat

 

#4 28-09-2007 17:54:14

Phelestres
Membre

Re: Tracte favorable per ser valencià

A mi em va passar fa anys, crec que era el meu primer viatge a Barcelona... ciutat en la que ara visc (quines coses!) estava amb un parell d'amigues (també d'Alacant) a la plaça Sant Jaume veient un aplec sardanista i m'entra un senyor en anglès; jo li dic: '-mestre, em pot parlar català, eh? que sóc del País Valencià!' al senyor aquell li va canviar la cara, i va i em diu: '-home, si ets valencià, llavors tu ets de casa, noi!'. Solen ignorar moltes coses sobre la gent que venim del sud del Sénia, per exemple es creuen que tots som del València i votem al PP, sobre el primer, sempre els dic (i és ben cert) que a Alacant ciutat no arriben al 2% el seguidors del València, ja que és un equip al que tenim bastant rivalitat, per tant és més fàcil trobar un catalanista de Madrid que un seguidor del València a Alacant, i sobre el segon... que és una vergonya que ens governen els Pperos, però si tothom allà fóra del PP els demés partits polítics no existirien... però en linies generals tenen un bon concepte de nosaltres (i no se ni tan sols si ens el mereixem) i ens reben millor a nosaltres que no nosaltres a ells, tot i que n'hi han honroses excepcions, és clar

Amic Curial, perdona que et corregisca... a les catalanes no els agradem tant com dius els valencianets... s'estimen més els bascos, per exemple, és als catalans a qui els encanten les valencianetes, això sí jeje

Última edició per Phelestres (29-09-2007 06:37:04)

Desconnectat

 

#5 28-09-2007 18:46:54

Mallorca
Membre

Re: Tracte favorable per ser valencià

M'haure de passar per catalunya amem com tracten els mallorquins

Desconnectat

 

#6 30-09-2007 21:27:48

Rogeta
Membre

Re: Tracte favorable per ser valencià

A mi aquest estiu, mentre passava les vacances a Eivissa. La veritat es que estava un poc sorpresa, per que a la gent natural de l'illa els parlava en català i sempre en contestaven en castellà, i les meues amigues i jo estavem un poc enfadaes, per que no ho enteniem. Però un dia fent-se un coctel a la platja de ses cavallets, la cambrera, en escoltar-nos parlar, ens va preguntar que d'on erem. Li vam dir que de València, i quan teniem els coctels a mig beure ens els va tornar a plenar.
Eixe mateix dia, sopant al port d'Eivissa, el cambrer que ens va atendre, era català, per l'accent ens va conèixer, i ens va convidar al postre!!!

Desconnectat

 

#7 02-10-2007 08:46:04

Curial
Membre

Re: Tracte favorable per ser valencià

Bo Phelestres, supose que és de veres que les catalanes tenen "basquitis" jajaja... però jo crec que també els agradem els del sud (tant xiques com xics).

També m'he adonat que de veres els principatins no tenen molt clar com tractar la qüestió nacional amb els valencians, van amb molta cautela, perquè no volen sonar com que no et consideren un compatriota més, però tampoc volen quedar com que actuen amb paternalisme (tipus "jo soc ací el principatí i tots parleu la meua llengua"). Aixina que de vegades els veus tocant el tema amb molta cautela, com si es pensara que vas a botar ahí amb alguna blaverada... supose que és el que tants anys de PP han donat d'imatge.

Com a única nota negativa que m'he trobat durant totes les vegades que he estat per altres terres dels Països Catalans, esmentar un cambrer de Barcelona que li va demanar una amiga un entrepà de truita de creilles i el tio es va quedar del palo "Creilles?? Això què és... una cruilla?". I li vam dir "Però a vosté què collons li passa? Que prefereix que li diguem "PATATA"?".

Supose que era una mena de blaver català... per sort ja dic que és la única i això que mira que he parlat amb gent per ahí.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#8 02-10-2007 10:01:18

LarsenAlacant
Membre

Re: Tracte favorable per ser valencià

Curial, allà he sentit moltes histories amb lo de "creilla", ja que li diuen patates a les creilles, aixì que no és cap blaver català


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#9 02-10-2007 11:57:26

Curial
Membre

Re: Tracte favorable per ser valencià

No, ja ho sé, volia dir que va fer cara com de que ho deiem nosaltres malament, quan son dos formes perfectament acceptables, les dues son paraules de la nostra llengua. Només que al País Valencià gastem "creilla" i al principat, "patata".
Volia dir "blaver" en el sentit de que era una persona que menyspreava una part de la seua llengua, només que en aquest cas era a la inversa dels blavers de tota la vida, perquè es tractava d'una persona del principat menyspreant una forma valenciana, en comptes de ser un espanyolator del País Valencià menyspreant les formes del principat (com son els blavers de valenciafreakdom.com per exemple).


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.