#1 16-04-2007 15:42:23

ixader
Membre

Què és la tercera via?

Ho he sentit vàries vegades i desconeixo totalment que significa aquest terme, que significa la tercera via?

Desconnectat

 

#2 16-04-2007 15:49:12

Webmestre1
Equip

Re: Què és la tercera via?

Doncs va ser uin intent d'acostament de posicions entre el blaverisme i el catalanisme a finals dels 80.

Els seus postul.lats es cristalitzaren en alguns llibres: "De Impura Natione", de Joan Francesc Mira i el "Document88", de diversos autors.

El resultat al meu entendre, ha estat desastrós, ja que el blaverisme més radical per desgràcia no ha desaparegut. Per contra, se pot dir que els actuals dirigents del BNV (no les bases, que quede clar), han pres eixos postul.lats. I el problema no és la intenció, que en principi és bona, sinó la desorientació que això provoca entre la gent de base, la sensació de fracàs i de derrota en cedir al blaverisme una volta més (com si en la transició el PSOE no haguera cedit prou) i, sobretot, la sensació inevitable de que els polítics que opten per aquesta via en el fons volen poder i els dóna igual aliar-se amb qui siga.

També s'ha dit que darrera d'aquest experiment estigué, una volta més, la mà fosca d'Eliseu Climent, que va fer, també una volta més, d'aprenent de bruixot de polític. Diem això perquè tots eixos llibres que hem citat els publicà ell gustosament. I parlar d'Eliseu Climent és parlar, com ja sabeu tots, del PSOE. També podria ser això un altre intent del PSOE d'aigualir i afeblir el nacionalisme.

Els resultats, com dic, al meu entendre han estat prou desastrosos. I l'única cosa que manca és que els actuals dirigents del BNV entenguen que aquests postul.lats no il.lusionen a la gent i per contra, provoquen desencís i desil.lusió.


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#3 16-04-2007 16:15:23

Re: Què és la tercera via?

Li has explicat la història, però no el que és big_smile
La tercera via es un nacionalisme recent que preten separar el PV d'Espanya però que tampoc vol cap contacte amb els PPCC.


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#4 16-04-2007 19:16:56

ixader
Membre

Re: Què és la tercera via?

Llavors es podria qualificar al bloc com un partit que (en la seua cúpula) aposta per la secessió del País Valencià sense tenir en compte la resta de Països Catalans?

Jo que veia al Bloc com una alternativa vàlida al bipartidisme valencià...

Desconnectat

 

#5 16-04-2007 19:49:17

Webmestre1
Equip

Re: Què és la tercera via?

Home, això tampoc. El problema és que no diuen obertament (la cúpula, insistim) que estan a favor dels PPCC, i això crea confussions i, com dic, desencant entre els propis militants.

I bé, no oblidem que la persona que, per dir-ho així, talla el bacallà hui en el BNV, Pepa Chesa, fou l'anima mater d'una escissió als anys 90, el PVN [Partit Valencià nacionalista], que apostava obertament per aquesta tercera via.

Aquest partidet no tingué gens d'èxit, i la prova és que acabà reintegrant-se en el BNV, però això ja indica que els directius del BNV hui dia aposten per la tercera via.


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#6 17-04-2007 01:59:47

Curial
Membre

Re: Què és la tercera via?

OFF TOPIC (és a dir, no relacionat directament amb el fil):
Home, jo no soc votant del Bloc, però em va agradar sentir el missatge d´Enric Morera de suport a TV3 l´altre dia:

http://www.youtube.com/watch?v=444eTVuav8k

"Volem TV3 perquè parlen la nostra llengua".
"Ja estem farts de que als valencians i als catalans se´ns vullga dividir i enfrontar".

Collons i la cara de cabrejat que fa el Morera? Si fins i tot em va semblar que si tinguera al Francisco Campos de Golf davant li fotia una galtà hehehe

Última edició per Curial (17-04-2007 02:00:18)


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#7 17-04-2007 14:44:40

ixader
Membre

Re: Què és la tercera via?

Si vos soc sincer ara mateix estic en dubte, jo no dubtava en votar al Bloc però ara amb això de la tercera via em fa dubtar...

El problema és que no sé quin partit compleix les meves expectatives al País Valencià si no és el Bloc...

Desconnectat

 

#8 17-04-2007 21:36:40

Webmestre1
Equip

Re: Què és la tercera via?

A veure, ací no fem campanya ni a favor ni en contra de cap partit.

En el BNV hi ha excel.lents militants de base, alguns d'ells col.laboradors de la web per cert.

Hem exposat el que pensem de la línia dels dirigents actuals respecte a un tema concret, però res més.

Com tantes voltes hem dit, aquesta web és apolítica i no segueix cap línia de cap partit. Seguim al peu de la lletra el meu eslogan a peu de pàgina (überparteilich, unabhängig= per damunt dels partits, independents).

Però cadascú de vosaltres és lliure de votar qui crega adient.


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#9 17-04-2007 23:06:12

pontet
Membre

Re: Què és la tercera via?

vaija per davant q no busque fer campanya ni anticampanya d cap partit i es la meua intencio ser escrupulos amb les costum de la www de mantenir-se apolitica i mes alla de ofertes partidistes concretes..

dit aixo, vuic manifestar.vos la meua posicio, la qual es practicament coinciden amb la manifestada per ixader, crec q ja la he manifestada mes o menys altres voltes, per tant no es una posicio sobrevenguda en els ultims dies.. a mi no acaba de omplir.me el bloc, es veritat q vuic fer fora del govern valencia el pp, pero no m'ilusiona tornar al govern els hereus politics del lerma i guerra, no se, de tots ells, quin mes espanyol.

 

ixader escrigué:

El problema és que no sé quin partit compleix les meves expectatives al País Valencià ...

en senc totalment identificat

em senc molt identificat amb el lema q ens proposa webmestre, encara q en alguna etapa de la meua vida me s'entit mes aprop de algun partit en concret, sempre m'he posicionat de forma espontanea i natural per fora de quansevol dependencia, disciplina o seguidisme exclusiu de cap partit. pero aplegara el dia de anar a votar, i a l'hora de ajercir el vot, s'ha de triar una obcio, en ese fet concret no puc estar per damunt de cap partit, si be considere l'abstencio o el vot en blanc unes obcions legitimes, he de dir q no son les meues, i menys en unes eleccions nacionals com aquestes properes, aixi q estic pendent de decedir el meu vot i a vegades em resulta un poc dur quan intente contrastar les meues inquietuts personals, la realitat del nostre poble i les obcions politiques q hi ha per a triar... aixi q, en ese estem..

salut i pais


http://img252.imageshack.us/img252/2072/deniareiallgys0.jpg

Eixiu tots de casa que la festa bull, feu dolços de nata i coques de brull, polimenteu fustes i emblanquineu murs perquè Carles d'Àustria ha jurat els Furs.

Desconnectat

 

#10 18-04-2007 00:43:05

ixader
Membre

Re: Què és la tercera via?

Molt bona apreciació, és un gran posicionament aquest "Independendent, per damunt dels partits". No obstant, jo que sóc jove i pronte m'haure d'enfrontar a les primeres eleccions, cada vegada que intento conèixer més d'uns i d'altres veig que no hi ha un pam de net a la política i que ningú defensa les conviccions d'un poble. Al final tots es venen al major postor com uns simples comerciants de ramats.

Desconnectat

 

#11 18-04-2007 01:48:33

Curial
Membre

Re: Què és la tercera via?

Home no sigam tan pessimistes. Jo crec que sempre és positiu que uns garrulos i traidors com han sigut el PSPV tinguen a un partir pesigant-los els ous per a que no capgiren massa a la claudicació davant Espanya. Mireu el que va passar als 80, quan el blaverisme va causar amb la seua divisió dels valencians que no hi haguera una opció seriosa nacionalista en Corts que puguera parar els peus al PSPV. Per descomptat ells (UV) el que van fer va ser baixar-se els pantalons davant el PP. Bó, hi hagueren molts factors, també està per exemple la vergonyosa barrera del 5% (altre motiu per a fer fora al PP).
Jo pense que per això és important derrotar el blaverisme, perquè ha sigut una eina per a fer que a part de l´esquerra ací li donara igual el País Valencià, i per a pujar a la dreta al poder. Son un punt feble i estratègic del domini espanyolista al nostre país.

Hui en dia el nacionalisme valencianista supose que elegirà votar entre Compromís pel País Valencià (BNV, EU, IR) i ERPV (Esquerra Republicana del País Valencià).

Els blavers, traidors com son ells a soles, doncs dubten entre CV (Coalición Antivalenciana, ultradreta blavera), UV (Unión Antivalenciana, dreta blavera històrica) i alguns grupuscles cutres.

Última edició per Curial (18-04-2007 01:51:11)


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#12 19-04-2007 22:26:23

un_del_Bloc
Membre

Re: Què és la tercera via?

La tercera Via era de l'època de Pere Mayor i el partit de Pepa Chesa s'integra al Bloc perquè eren conscients de que l'unió fa la força o que vols més divisió??? El Bloc als seus estatut diu que aposta per una confederació amb els paisos amb els quals comparteix llengua i cultura Paisos Catalans i això és així.

El Bloc és un Bloc de nacionalistes on hi han diferents sensibilitats, perqwuè el que no podem fer és dividir-nos és el pitjo per al nacionalisme i ara  Esquerra Valenciana s'ha integrat al Bloc.

Desconnectat

 

#13 19-04-2007 23:19:24

puka
Administrador

Re: Què és la tercera via?

vols ser l'amo? que mal ha quedat això.

Desconnectat

 

#14 19-04-2007 23:59:23

Webmestre1
Equip

Re: Què és la tercera via?

I uns PPCC confederats implica centralisme barceloní?

Això és manipulació neoblavera, veus?


Unabhängig. Überparteilich [Independent. Per damunt dels partits. Eslogan del diari alemany "Das Bild"].

http://img528.imageshack.us/img528/5691/eng2if7.th.jpg

Desconnectat

 

#15 20-04-2007 01:12:04

ixader
Membre

Re: Què és la tercera via?

Evidentment respectem les opinions de cadascu, però, al meu parer, no les compartixo i intento discutir (de forma totalment amistosa) amb la gent que no veu com jo les coses perque aixo ens enriquix. Aquesta es per a mi la idea d'un forum. Per llegir el que vull veure, miro l'Sport que parla molt bé del Barça...

Desconnectat

 

#16 20-04-2007 17:30:41

Re: Què és la tercera via?

El Pais Valencia gaudiria de llibertat com a nacio si forem part dels PPCC. No es tracta d'una Catalunya Gran, es tracta, com be diu el nom plural Paisos Catalans, d'una confederacio de paisos units per llengua, historia i cultura. No tenim perque subordinar-nos als catalans, que es aixo el que ens volen fer creure amb lo del "pancatalanisme" : Que acas no sabem defendrer la nostra postura? PPCC si, pero cada Pais o Estat , lliure i prenent les seues decicions. Pensa-ho, i voras com no esta tan malament.


En lluita per salvar el Pais Valencia! No et deixarem morir MAI!!!!

Desconnectat

 

#17 20-04-2007 18:25:02

Re: Què és la tercera via?

La postura de Mirasol és una mica simplista. El centralisme dins dels Països Catalans no existeix perquè no existeix cap estructura política que ens unisca. Per tant és una pressumpció, pensar que hi haurà centralisme.
Encara que hi haguera centralisme, és absurd pensar que seria dolent pel nostre poble. En totes les nacions hi ha regions més potents en determinat aspecte.
En l'estat espanol hi ha centralisme perquè a Madrid li convè. Barcelona no té cap necessitat de ser centra de cap Nació.
Per què no ho veiem al revès, perquè no pensem en aspirar a ser centre del màxim nombre possible d'aspectes dels futurs països Catalans? Això no és ser com ara la playa de madrid, és conjuntar-nos amb els altres territoris catalans per fer una política eficient i beneficiosa per tots.
Les negociacions entre germans és més fàcil que entre amo i esclau, com és el cas actual.
Salut i independència.


----------------------------------------------------------------------------------------------
Porta dels Països Catalans a Salses

http://img208.imageshack.us/img208/8452/ratpenatjohnnyborinottayu1.gif

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.