#1 19-04-2008 01:37:42

Geodacus
Membre

Enric Morera i el valencià

No trobeu que Enric Morera maltracta massa la llengua catalana quan parla? Espere que siga cosa de l'estratègia d'aconseguir vots (que no discutisc) i no de desconeixença real.
Realment em fa molta llàstima.
Ara escolte en Pañella i no comet tantes errades.
Esta no és la llengua (catalana) que vull.

Desconnectat

 

#2 19-04-2008 11:16:42

Re: Enric Morera i el valencià

A quines faltes el referixes?


http://img396.imageshack.us/img396/3967/getattachment1ot4.jpg

"La teua terra i tu sou u mateix, si la terra mor, has mort tu també."

Desconnectat

 

#3 19-04-2008 16:27:11

Geodacus
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

Doncs ficar-hi castellanismes injustificats a tort i a dret, com lio, pues, antes, etc...
Vull pensar que ho fa per acostar-se al parlar de la gent.

Desconnectat

 

#4 19-04-2008 17:16:47

LarsenAlacant
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

Jo també vaig pensar lo mateix Geodacus, que no sabia per què ficava castellanismes, però vaig pensar també lo d'acostar-se a la gent, per que si et fixes, empra un  registre depenent de la franja horària del programa no isca


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#5 19-04-2008 17:50:28

Geodacus
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

Mirall, respecte molt al senyor Morera, però trobe que fica massa castellanismes, sobretot parlant a les Corts Valencianes. En l'entrevista de Vilaweb, no l'he escoltat quasi cap castellanisme.

Ja m'ha respost en Larsen el que volia saber. Podeu tancar el fil.

Desconnectat

 

#6 20-04-2008 12:15:54

Esquerrà
Expulsat

Re: Enric Morera i el valencià

Jo vaig anar a la presentació del candidat d'ERPV i em vaig quedar mort en sentir com parlava: "vos vaig a contar un cuento", "entonses", "pues", "lío", "tenim que", "antes", "después", etc.... Em vaig quedar mort en sentir la quantitat de paraules en castellà que ficava.

Desconnectat

 

#7 20-04-2008 15:11:22

Mikel
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

Es normal que parle axi, suposse que serà perque està fent un esforç per parlar valencia, hi ha gent que ni l'intenta, seur que l'escriu perfectament...


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg/200px-Senyera_valenciana_preauton%C3%B2mica.svg.png

Desconnectat

 

#8 20-04-2008 15:38:09

AguaitantPV
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

Probablement siga per apropar-se a la gent amb el parlar, ja que per exemple a l'Horta, on el valencià està mig mort, la gent quan parla empra molts castellanismes, sense que ningú el corregisca, llavors no trobe roin que Morera empre castellanismes.

Desconnectat

 

#9 21-04-2008 00:20:08

Esquerrà
Expulsat

Re: Enric Morera i el valencià

Em sembla lamentable que Morera empre castellanismes a propòsit i més lamentable em sembla que ho faça un d'ERPV. Acostar-se al poble és parlar malament?. Un polític nacionalista ha de dir "cuento" i no conte per acostar-se al poble?. És patètic: "vos vaig a contar un cuento". ¿No val utilitzar eixes paraules genuïnes que diu l'AVL per acostar-se al poble que han de ficar "cuentos", "hasiendes", "Pueses" i "busones" i altres barbaritats?.

Última edició per Esquerrà (21-04-2008 13:18:58)

Desconnectat

 

#10 21-04-2008 09:30:17

Curial
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

La feina del polític és la de conectar amb els votants, no fer filologia o poesia. Mentres n'hi haja gent que es preocupe per XORRADES com si un polític diu "cuento" o "conte" (quan com diuen, en l'Horta per exemple es gasten molts castellanismes), en comptes de preocupar-se de que conecten amb la gent, malament anem.
Segurament els nostres enemics tenen polítics que diuen "asín" o altres errades parlant castellà, però mira com promouen la seua Espanya i el seu castellà al nostre país.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#11 21-04-2008 13:18:32

Esquerrà
Expulsat

Re: Enric Morera i el valencià

Mirall, no has entés el meu missatge. He dit que parlen en valencià de l'AVL: xàrxia, estòmec, pareix, este, patixen, etc.... i així s'acosten al poble. Només volia dir que per acostar-se al parlar del poble no s'han de ficar paraules en castellà parlant en valencià. Es poden acostar-s'hi perfectament amb les paraules genuïnes que proposa l'AVL. Dient "hasienda" no s'acosten al poble, fan que el poble pense que "hasienda" és en valencià. Els polítics nacionalistes han de posar cordura al parlar. Per destrossar la llengua ja està el PP i el PSOE. No entenc el missatge "vinga madrileny ves te'n a casa".

Desconnectat

 

#12 21-04-2008 20:40:09

Geodacus
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

Si forma part de l'estratègia, benvingut siga. Si no sap parlar bé el valencià, llavors és un problema greu penso.

Desconnectat

 

#13 22-04-2008 00:21:03

puka
Administrador

Re: Enric Morera i el valencià

jo pense k si és estratègia és pitjor encara..

a un polític se li suposa un mínim de formació... ha de donar exemple... pel que representa...

no obstant demostra la castellanització, davant la qual tots hem de millorar xrq unes quantes no passa res, xro tant és "perillós"...

Desconnectat

 

#14 22-04-2008 00:39:19

Esquerrà
Expulsat

Re: Enric Morera i el valencià

A veure es pot parlar en valencià autèntic sense ficar paraules en castellà.

Vaig a contar-vos un conte: un home agarrà una xàrcia plena de peixos. No cal dir "vaig a contar-vos un cuento: un home agarrà una red llena de peixos" per acostar-se al poble, el poble enté perfectament "xàrcia", "conte", "hisenda", "juliol" (molts diuen "julio"), faixa (molts diuen faja", etc... Jo m'avergonyís dels polític suposadament valencianistes que tenim.

Desconnectat

 

#15 22-04-2008 21:03:34

Esquerrà
Expulsat

Re: Enric Morera i el valencià

Parlant d'aigua, Mònica Oltra va dir que perdem aigua per les "cañeríes". És que una xica jove no sap dir "canonades" o "albellons"?.  Entrevistada per InfoTV va dir aquest castellanisme entre d'altres perles. Deu ser que canonada li sona massa a català.

Desconnectat

 

#16 23-04-2008 00:28:17

Rogeta
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

No creeu que fileu molt prim???? El mateix Zapatero o Rajoy quan parlen, tampoc ho fan emprant un registre estrictament formal. O no vareu veure els debats?? Era vergonyos

Desconnectat

 

#17 23-04-2008 09:13:09

Curial
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

"Quiero shshhher el preshhhidente de loshhh eshhhhpañoleshhh". Rajoy Division.

Benvinguda de nou Rogeta.

Ni cas a Esquerrà, s'empenya en llegir la ment i creu que si una política diu "canyeries" (un barbarisme prou comú) és perquè li "sona català". Hui sí, Monica Oltra, eixa gran catalanòfoba.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#18 23-04-2008 13:11:32

sixte
Membre

Re: Enric Morera i el valencià

A un polític o personatge social que represente algun territori dels PPCC se li poden admetre alguns castellanismes com el "doncs" o que en algun moment diga "aixina" (també els barcelonins diuen aixis) o que no recorden com es diuen els tecnicismes del tema del qual estan parlant-ne, però de segur que paraules con abans, aleshores, fis o fins que, i moltes altres si s'entenen. És un poc contradictori defendre la unitat de la llengua i maltractar-la a la lleugera en paraules que no resulten tan difícils, no. Ara també em de ser comprensibles i no filar molt prim, però la gent per pocs estudis que tinguen si entenen eixes paraules. A! i percert "Esquerrà" no es diu xàrcia sinó xarxa.

Desconnectat

 

#19 23-04-2008 15:10:59

Esquerrà
Expulsat

Re: Enric Morera i el valencià

Parlant de Mònica Oltra, ella volia dir "canonades", però va corregir i va dir "cañeríes". Es com si jo vull dir tipus i quan vaig per la u corregix i dic "tipo", és nota massa que ho va fer a propòsit per no ser titllada de catalanista. O siga que si diem aigua som catalanistes i si diem "quidrà" i "queriguilles" som valencianistes. No fotem !. Malament rai

JO SÍ SÓC CATALANISTA, I HO DIC BEN ALT.

Desconnectat

 

#20 23-04-2008 15:12:25

Esquerrà
Expulsat

Re: Enric Morera i el valencià

Xàrcia o xarxa, admés per l'IEC i AVL.

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.