#1 18-02-2008 19:38:11

LarsenAlacant
Membre

UPD eliminaria la protecció a les llengües cooficials

El nombre dos per Madrid d'Unió, Progrés i Desenvolupament (UPD), Mikel Buesa, va dir que el seu partit promourà la supressió de l'article 3,3 de la Constitució, que preveu la protecció de les llengües cooficials en les comunitats bilingües, i aposta per un bilingüisme "natural i voluntari". El paràgraf tercer de l'article tres estableix textualment: "La riquesa de les diferents modalitats lingüístiques d'Espanya és un patrimoni cultural que serà objecte d'especial respecte i protecció". Així mateix, UPD pretén suprimir de la Constitució les disposicions referides a drets històrics dels territoris forals, i sobre la integració de Navarresa a Euskadi.

També va dir que l'actual sistema de finançament "consolida el 'pufo' basc i navarrès", i fa que aquestes dues comunitats autònomes "contribuïsquen molt menys que les altres" al finançament de les despeses de l'Estat. Buesa va assenyalar que, ha dit que, segons els càlculs benvolguts pel partit, el País Basc hauria d'aportar 2.060 milions d'euros més, i Navarra, 644 milions. El candidat va assegurar que l'actual sistema de finançament autonòmic "ha estat trastocat" amb l'aprovació d'alguns estatuts d'autonomia, i precís que *UPD demana en el seu programa la revisió de la "sobre-finançament privilegiat" del contingent basc i de l'aportació navarresa.

Així, UPD va reclamar que totes les comunitats autònomes tinguen el mateix sistema de finançament "equitatiu i equilibrat, amb independència del nom tradicional que reba".

En aquest sentit, proposen un conjunt de mesures propenses a reformar el model de finançament autonòmic, "que té a veure amb la correcció radical de les metodologia que apliquen bascos i navarresos".


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#2 19-02-2008 07:01:34

Mallorca
Membre

Re: UPD eliminaria la protecció a les llengües cooficials

No se perque,m'ho imaginaba desde que va sorgir el partiti,avis,si ho fa  en la mesura del posible em fare monolingüe en català

Desconnectat

 

#3 19-02-2008 11:37:21

LarsenAlacant
Membre

Re: UPD eliminaria la protecció a les llengües cooficials

Doncs ja ho hauries de ser tongue


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#4 19-02-2008 15:26:48

Mallorca
Membre

Re: UPD eliminaria la protecció a les llengües cooficials

Percert,un acudit
Aixo era un foraster que anava a beure d'un pou i un mallorqui li diu:
-No beguis d'aqui,que hi he posat verí
- Hablame en crsitano -contesta el foraster
- que bebas,que esta muy rica

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.