#1 03-01-2008 00:46:22

Milicianonimo
Membre

Tinc una duda.

Be, a pesar de que puc pareixer un borinot, vull preguntar.

Els blavers parlem de que fa mens de 500 anys al país es parlaba una llengua vulgar del romanç. Algú pot esplicar de que va tot aço?

Última edició per Milicianonimo (03-01-2008 00:46:37)

Desconnectat

 

#2 03-01-2008 01:16:34

puka
Administrador

Re: Tinc una duda.

Una tribulació de que el valencià misteriosament ve del mossàrab, sense cap fonament ni congruència.

Última edició per daniol (03-01-2008 01:17:11)

Desconnectat

 

#3 03-01-2008 01:26:03

puka
Administrador

Re: Tinc una duda.

Les llengües romanç és són llengües que evolucionaren del llatí vulgar.
El català pertany a la família de les occitanoromàniques.
El blaverisme pretén fer creure que el llatí s'entremesclà amb el mossàrab i surt el valencià per gràcia de Déu. xD

Última edició per daniol (03-01-2008 01:27:34)

Desconnectat

 

#4 03-01-2008 01:32:52

puka
Administrador

Re: Tinc una duda.

Més informació enciclopèdica: http://www.lapobladelduc.org/valencia/nom.htm

Sense ànims de fer de corrector, per cert, "duda" en valencià és "dubte" wink

Última edició per daniol (03-01-2008 01:36:31)

Desconnectat

 

#5 03-01-2008 01:44:01

LarsenAlacant
Membre

Re: Tinc una duda.

Cal dir que no és la tribulació, si no una mes de les que donen els secessionistes de la existència del valencià (Que ve del mossarab, que els arabs ja ho parlaven, que abans era català el que parlavem però va derivar cap a una llengua diferent, que si abans era valencià pero cada vegada és més català...etc)


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#6 03-01-2008 01:44:12

Milicianonimo
Membre

Re: Tinc una duda.

perdó, per soc molt "churro" a l´hora de parlar i escriure. Tota la meua educació a sigut en castellà, en ma casa es parla castellà, estic intenta parlar mès en català, pero costa bastan ja que sempre li parle a tothom en castellà. Gracies per la correció, en fa falta "mano dura" xD.

Desconnectat

 

#7 03-01-2008 09:07:34

Curial
Membre

Re: Tinc una duda.

No pasa res jo soc de l'Horta i de vegades amolle unes espardenyaes que flipes wink


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#8 03-01-2008 11:47:11

Re: Tinc una duda.

Gràcies per la informació, Daniol.


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#9 03-01-2008 16:50:35

Empala
Membre

Re: Tinc una duda.

Hi han moltes pseudoteories sobre la llengua que flipes, i algunes són contradictòries. Sense ser gaire lluminós mentalment es veu què és el blaverisme. A més, els blavers i peperos no tenen manies a l'hora de dir que la filologia no té cap valor sobre els afers de la llengua comparada amb la política. Ahir vaig llegir que el català occidental és català oriental valencianitzat per les visites d'estudiants valencians a la UNI de la Lleida medieval. xDDDD Com si els pobles del Pirineu profund (que encara hui estan desconectats) haguessin canviat de llengua pel què és fes a la uni de Lleida.
Mare meua.

D'això del Mossàrab, vaig llegir un article a la Publicidad del mateix subnormal, on es deia que els valencians ja parlaven valencià abans de la conquista dels àrabs, van fugir cap al nord a les terres cristianes i al cap d'uns segles, en la "Reconquesta" van tornar al País Valencià i el van recol·lonitzar, retornant el valencià a allà.

És una gran paranoïa d'un col·lectiu intel·lectualment molt limitat!

Desconnectat

 

#10 03-01-2008 19:41:26

Re: Tinc una duda.

Ja ho dic jo que s'han inventat una història de ficció interminable.

Es que és flipant. S'adapten l'història com ells l'aguéssin volgut.


No esperes salvacions supremes
de Déu, dels reis ni del tirà
obrer és la sang de tes venes
que triomfant et salvarà.

Desconnectat

 

#11 03-01-2008 21:09:44

Curial
Membre

Re: Tinc una duda.

La pena és que no escriguen llibres de ciencia ficció i es deixen d'intoxicar a la gent amb absurdes fantasies.


_____________________________________________________________
http://i18.tinypic.com/63i134l.jpg
Our movement is still not spent / We vow to make our foes relent
Llibertat Països Catalans - Saoirse d´Éirinn

Desconnectat

 

#12 03-01-2008 22:28:13

montgrony
Membre

Re: Tinc una duda.

jjjaja quin riure a Lleida es parla un català valencianitzat per què uns estudiants de València hi van anar a estudiar.. doncs aquest estudiants també devien anar a Andorra, a la Seu d'Urgell, Solsona, a la Ribagorça, a la Segarra, al Pallars ... (que la província de Lleida és inmensa)... Déu méu quins disbarats !


Llegiu "Qüestió de noms "

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.