#1 14-12-2007 21:58:24

montgrony
Membre

Els orígens de Múrcia ...

Amb aquesta pregunta vull aprofundir una mica els motius que dugueren a Jaume I a regalar Múrcia al rei de Castella per tal de no tenir-se que sotmetre a cap vassallatge ...
Múrcia també fou repoblada per catalans en els mateixos moments en què es repoblà el Pais Valencià (almenys HO AFIRMEN ELS PROFESSORS D'UNIVERSITAT )... A casa si voleu tinc una article de la revista Sàpiens que ho explica bastant bé.. seria bo investigar i estudiar millor aquest tema i sobre la castellanització d'aquest indret.. sembla que encara avui dia a Múrcia encara queden alguns cognoms com Puig ....
Hi ha un Murcià  que sembla que ha volgut reconèixer aquest orígen català de Múrcia (que posteriorment serà castellanitzada i ja s'anirà mesclant amb gent de la Meseta ) . Mireu què ha penjat aquest murcià per internet ... http://www.pueblos-espana.org/comunidad … ia/escudo/


Llegiu "Qüestió de noms "

Desconnectat

 

#2 14-12-2007 22:48:57

LarsenAlacant
Membre

Re: Els orígens de Múrcia ...

Es més, la toponimia local està farcida de catalanades. "Cap Negret" "Cap blanqué" etc


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#3 15-12-2007 22:41:31

montgrony
Membre

Re: Els orígens de Múrcia ...

Jo no he tingut la sort d'estar-hi... però estaria molt bé d'intentar recollir tota la toponímia que n'ha quedat... la qüestió és que va passar amb els catalans que van repoblar Múrcia, es van quedar tots allà? Fins quan van deixar de parlar la seva llengua? Si algú em pot aportar alguna opinió o article al respecte d'aquesta qüestió li agrairé molt.


Llegiu "Qüestió de noms "

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.