#41 26-11-2007 20:08:08

LarsenAlacant
Membre

Re: Demane ajuda.

Fa 20 anys la visió del català catalanoparlant era la mateixa eh? Una persona d'estatuts mig-alt pijet, aburguesat i que mira per dalt del muscle a la resta. Per sort, això està canviant


"La sang del meu esperit és la llengua i la meua pàtria arreu on és parlada." Acció Valenciana, 1931

Desconnectat

 

#42 26-11-2007 21:35:09

Rogeta
Membre

Re: Demane ajuda.

Empala, a València passa totalment al contrari.

Els fills d'empresaris valencians, abandonen la nostra llengua per que el castellà és "más mejor, osea". Molts d'ells, els pares, tot i que són gent de camp, i parlen valencià, als fills els parlen en castellà i porten als fills a escoles privades, on es tot en castellà. Jo tinc amigues, que els pares entre ells parlen en valencià i a les filles es dirigeixen en castellà, i entre el nostre grup, tots parlem en valencià llevant d'elles, que sí l'entenen però els dóna vergonya parlar-lo.
I aquesta es la dinàmica que des de fa anys es porta, no hi ha més clar exemple que València ciutat, alli llevat d'alguns barris, es totalment es castellà, i sí t'entenen però no el parlen. D'ahi que diguen que aquells que parlem en valencià som els de poble, mentre que els de la capital, més "refinats" , hablan "en castellano y se sienten españoles". Proves de tot açò hi ha moltes, sòls has d'anar a les facultats i a les classes de la línia en valencià, estan repeletes de gent de fòra de la capital, i si et trobes a un castellanoparlant, serà per que se l'ha triat per l'horari o pel professor, però no per l'interés de la llengua.

Desconnectat

 

#43 26-11-2007 21:42:52

puka
Administrador

Re: Demane ajuda.

editat: trasllade a nou tema http://www.antiblavers.info/forum/viewtopic.php?id=1340

Última edició per daniol (26-11-2007 21:54:20)

Desconnectat

 

Peu del fòrum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB

Creative Commons License © 2004-2011 Antiblavers.org i altres contribuïdors | visites
Aquesta obra està subjecta a una Llicència de Creative Commons, tret d'on s'indique el contrari.
Funcionant gràcies a PmWiki, PunBB, Coppermine, PHP, MySQL, Apache i GNU/Linux.